In 1989 gaan we samen verder met het volgende ontwerp, ditmaal geen limited edition, maar een nóg luxere Puch Rider Macho. Alles wordt uit de kast getrokken: metallic lak (dezelfde kleur als mijn kat destijds), white letter banden, terreinprofiel, gespoten cilinder. De truc om de brommer optisch groter te laten lijken is wederom geslaagd met een moderne kleurstelling en bestickering.
Voor 2.275 gulden (€1.032,35) was je eigenaar. Uiteraard kreeg ik weer het eerste exemplaar in bruikleen en dat had ook veel bekijks. Het duurste model werd ook meteen het meest verkochte model. Niet veel later had ik het achterwiel voorzien van dichte 17 inch wielplaten. Ik had het idee dat ik iets met de wielen moest doen om het er massiever/groter uit te laten zien. Ook een koplamprooster had ik gemonteerd; dat vond ik gewoon een stuk stoerder.
Ook een rood zadel leukte de boel nog verder op, alsmede een zwarte snelle uitlaat en een origineel Trelock beugelslot met Puch Maxi opdruk. Dat slot heb ik nog steeds.
En wederom was dit een geweldige brommer om mee te rijden. Ook deze Puch heeft me nooit in de steek gelaten in de 6 maanden dat ik ermee reed. Daarna kwam er weer een andere, want zoals gezegd, de samenwerking smaakte naar meer.